11/29/2012

LOS ANGELES

har ju glömt berätta för er om sista delen av vår usa-resa från slutet av sommarn.
här kan ni läsa del ett och del två.


här är utsikten från vårt rum i santa cruz. vi bodde på ett ställe som hette the darling house som var så himla mysigt!! om ni åker dit måste ni bo där. det ägs av ett gulligt äldre par och på morgonen äter man deras skitgoda hemlagade frukost (typ scones med lemoncurd.... DOG) runt långbord tillsammans med dem andra övernattningsgästerna, vilket är max 3 familjer till. så himla mysigt.


familjebild utanför huset!


här är huset & där i rabatten sitter mannen och fifflar med rosorna.


vi drog ner till playan & chillade där ett tag innan vi drog oss upp mot en restaurang.


jag åt den här köttiga salladen som var magisk! bara bra smaker.


sen gick vi en sväng inne på tivolit. 


dagen efter åkte vi vidare ner mot LA via highway 1.vi höll på att dö av 
spänning/höjdskräck/hur vacker det var hela tiden.
mamma som är så sjukt höjdrädd satt i baksätet och blundade typ hela tiden haha.



pissepaus!!


längs vägen stannade vi även på en strand där det finns sjöelefanter!!! 
bästa stoppet någonsin.


på natten bodde vi i en by som heter solvang som av nån anledning är mer danskt än amerikanskt.
det var mest sjukt märkligt, men ändå mysigt för husen var gulliga. som en sagovärld typ.
av oss tre tyckte nog pappa att det var roligast! haha.


för han köpte en jättestor öl..... hehe.


alla ställen stängde så himla tidigt där så vi fick äta på enda restaurangen som var öppen till nio.
inte jättegott men vi var så jävulskt hungriga då.

dagen efter stannade vi på ett shoppingcenter utanför LA 
och där åt jag den här prisbelönta veggiburgaren. den var faktiskt sjukt god! 
älskar att dem har senap på typ alla hamburgar i usa för det är min favvisgrej.


rättså sent på kvällen rullande vi in i LA och bort mot vårt hotell.
här kommer en summering av vad vi gjorde med vår tid i stan:


hängde på stranden!!! vi var på 3 olika stränder tror jag. 
manhattan beach, venice beach och ja, nån mer som jag inte kommer ihåg just nu.


spanade in hollywood skylten! vi följde gps:ens vägledning dit och hamnade skitnära 
fast i ett privat bostadsområde haha. så himla knäppt var det.

UNIVERSAL STUDIOS! tycker fortfarande det var det bästa med resan!!
det var min namnsdag och det var bara så fruktansvärt roligt alltihop.


här är vi i kön till jurassic park-riden som skulle innehålla vatten.
mamma insisterade på att köpa en sån här överpris-poncho och vi tyckte hon va töntig....


fast asså vi blev så jävla blöta..... som tur var hade mamma alla värdesaker under ponchon.



det här är i vagnen till rundturen på hela filmområdet. i princip det coolaste både jag & mina föräldrar åkt någonsin!!!! man fick se massa kulisser och få guidad tur och samtidigt var det karusell!!

här är vi på wisteria lane från desperate housewifes!! 


på det här området var allt helkraschat & där kunde man spela in scener från olyckor etc.


flygplanskrasch!!!


det här var uppvisning med stuntgrejer & det var så jävla coOOooolt.

vi var där från dem öppnade tills dem stängde! här är jag innan vi gick hem. NÖJD tjej :)


strand!


turistig bild från hollywood boulevard. det var ju coolt att se det, men så jävla jobbigt att vara där..
typ 1000 grader varmt och tredubbelt så många turister.


här är jag på en restaurang vid venice beach som var asnice. jeffrey sebelia vinnare av tredje säsgonens project runway var där samtidigt som oss!!! typ enda kändisen jag såg på hela resan haha.


mamma & pappa, gulliga och hungriga.


den här gudomliga avocado/kyckling/bacon/tomat-historien åt jag.


bye bye venice beach!


avslutningsvis var typ det här det vi gjorde mest i LA. stod i bilkö......
trodde jag skulle dö i bilolycka minst 30 ggr under våra 5 dagar i stan.
jaja, det var usa! vill skitgärna dit snart igen!!!

5 kommentarer:

  1. så himla fina bilder!!
    ÄLSKAR förresten universal studios, bäst ju! har i och för sig bara varit på den i florida, men det var ju amazing.

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart. Grymt snygga skor har du också, vad heter de/vilket märke äre om man får fråga?

    SvaraRadera
  3. så himla najs!!! älskar din stil elin

    SvaraRadera